söndag 11 december 2011

Mycket känslor på en helg?

Efter en helg i gamla hemma så är jag tillbaka i källaren, och de känns rätt skönt.. :)

I fredags åkte jag in till Kalmar och träffade Emmy och Bexx... Blev lite julshopping och hann köpa den sista julklappen för i år!
Sen på kvällen blev det Julfest... Jag föredrog nog dock vår ''fördest'' hemma hos Emmy, när det bara var jag, Silje, Emmy, Bexx och Becca! Jag är verkligen inte en festmänniska!
Jag älskar att umgås med vänner och människor! Men inte på en stor fest! Yeah yeah...

På lördagen, var jag tvungen att gå upp tidigt anyway... Eftersom jag och min broder skulle hem till vår farmor och farfar...........................................................................

Idag har jag inte gjort så mkt, pluggat lite svenska... Umgåts med min kära mamma :)

Idag skulle min lill kusin blivit 1 år. Såklart att jag fortfarande tänker på henne ibland, även om de nu var ett ganska bra tag sedan allt... Men däremot tänker jag inte på det och känner mig jätte ledsen längre.. Jag försöker istället tänka att eftersom hon bara blev någon månad och inte fick ''uppleva livet på riktigt'', så får jag uppleva livet lite för henne också?

Jag känner att det gått lite upp och ner med mitt humör i helgen.. Mitt självförtroende har fått jobba lite, skulle jag vilja säga..?
Ehm, jag fick t.ex. höra att jag var kort (jag hade jätte mkt emot min längd förrut, nu är jag mer säker i mig själv typ..) och att jag var finnig... Att jag är dum och för smal (även de en sak som jag inte direkt ''älskar med mitt utseende..) Och visst är det små skit saker och jag försöker ignorera det så gott som de går, men visst får man en liten hemsk känsla i kroppen när man hör sånt?
Jaja, jag är stolt över att vara kort och finnig.. För jag är stolt över att vara ''jasmine'' och även om det innebär att vara: kort, finnig, för smal, dum och de där små sakerna som visar uppfattar som negativt.. Så är jag stolt, för de där är ju en del av vem jag är!
Så dåliga kommentarer gör jag nu genast om till bra kommentarer! Så jag tackar här och nu till och med för dem! :)

Harre gött!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar