fredag 16 december 2011

Natt tankar?

Sitter och tänker en massa, på allt och inget?

Tänker på hur man kan vilja något så mycket att man mår dåligt när det inte blir som man faktist ville.
Jag har kämpat för att få bort allt det där från huvudet, alla förhoppningar... Och sen så bara *BAM* är man tillbaka med alla förhoppningar som man precis fått bort..
All den där underbara känslan man kämpat för att få bort, så att den jobbiga känslan inte kommer sen..
Och det känns bara jobbigt?

Men sen tänkte jag efter igen och nej, det är inte bara jobbigt...
Visst är det jobbigt när besvikelsen för att det man ville inte hände.. Men så är ju den där underbara känslan, så pass underbar att det antagligen är värt det?
Jaa, om jag får känna den där underbara känslan i  bara ett par minuter då och då, så överväger det oftast all den där tiden då jag kännt besvikelse!

Och jag menar inte att jag ofta går omkring och är ledsen över besvikelsen.. Men den känslan finns där, bara inte så stark så att den kan täcka över mitt lyckliga jag!
Neej, oftast är jag glad ändå och så lär de fortsätta!

Jaaa, lite natt tankar, som egentligen inte är värda att tänka... Men ibland är det bra att tänka tankarna som du trodde inte var värda att tänka... Ibland kankse du märker att just de där tankarna var de viktigaste?

Jaja, harre gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar