söndag 12 februari 2012

Dags att städa?

Här sitter jag, kollar ut över mitt lilla mysiga rum och inser att det inte direkt städat här... Så jag tänker för mig själv: ''Dags att städa? Neeeeej, det kan bli stökigare!''

Jag är och har vart på riktigt bra humör hela dagen. Som jag skrev imorse så vaknade jag på bra humör och sen har det hållt i sig. Skönt!

Har pluggat lite psykologi idag, ska jag var ärlig tycker jag att det är riktigt intressant, jaa jag vet ''NÖRD''. Men nej, man är inte nördig bara för att man tycker att ett ämne i skolan är intressant. Fast jag har i för sig inget emot att vara nörd. Jag tror att alla har lite av en nörd i sig. Visa vågar bara släppa ut sin nörd ibland eller ofta medans andra gör allt för att dölja sin inre nördighet?
Det jag tänkte komma fram till var att jag inte tyckte att det var jobbigt att plugga psykologi, eftersom att jag tyckte ämnet var intressant, kändes det bara som att läsa en bok frivilligt.. Oj nu blev jag ännu ''nördigare'' va? Lovely, lovely!

Sen resten av dagen har jag spenderat genom att göra vad jag ville, alltså inget vettigt alls!
Jag kommer ihåg för ett tag sedan, då hade jag jätte svårt för att bara göra ingenting, men nu tycker jag att det bara är skönt att bara göra vad jag vill utan att det ska ha någon nytta..

Just nu är jag i en period när allt känns ganska underbart och allt som förrut kändes jobbigt känns plötsligt rätt lätt :)
Jag tror jag har börjat våga älska mig själv lite mer, och jag menar inte att jag står framför spegeln och bara ''Hallå, kexet står du här och smular'', dåligt exempel det där är bara...finner inte ens ord för det dåliga exemplet!
Nej jag menar såklart att jag inte kanske tycker att jag är bäst, jag tycker inte att jag är snyggast och jag ser inte mig själv som bättre än någon annan.
Men jag ser mig inte sämre än någon annan heller, och det är det jag menar med att älska mig själv lite mer. Har fortfarande inte ett jätte bra självförtroende, men det jobbar vi på!

Så nu för tiden är det nog rätt vanligt att höra mig sjunga. Se mig gå omkring och le. Vara sjukt taggad på livet. Och bara vara sådär jobbigt positiv :)
Jaja, nu har vi kommit fram till att jag är en gladare människa. Och det gillas!

Forsätter söndagskvällen med en myskväll, GÖTT!

Harre gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar