söndag 12 februari 2012

God morgon

Yeees, god morgon, för en gång skull vaknade jag inte med mitt vanliga extremt dåliga morgon humör. Nej, jag vaknade och var rätt glad. Varför? Inte en aning.

Igår hade jag en riktig mysdag, gjorde precis vad jag fick lust med och gjorde inget ''nyttigt'' (med nyttigt menar jag typ, plugga, städa osv..).
Dagen var rätt ohändelserik, jag kollade lite på south park och sånt där.. Vaknade inte jätte tidigt heller.
På kvällen bestämde jag mig för att kolla på en skräckfilm ensam på mitt rum, i mörket, med bara tända ljus i min källare. Och jag trodde seriöst att jag skulle kissa på mig!

Här kommer lite skabblande: Jag klarar inte av skräckfilmer, jag blir så grymt rädd. Jag blir den jobbiga tjejen som sitter och skriker eller bara säger ''NU KOMMER DET NÅGOT?!'', ''NEEEJ, GÅ INTE IN DÄR!'' eller typ bara ''AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!''. Dessutom hoppar jag alltid till när jag blir rädd, så samtidigt som jag skriker så hoppar jag upp i luften.
Därför går jag aldrig och ser skräckfilmer på bio btw.
Men nu satt jag alltså ensam i mitt rum och skrek och hoppade och tänkte ''Hur dum i huvudet är jag?!''. Efter jag sett filmen tänkte jag även ''Undrar om någon hörde mig, hoppas inte det...''
Som tur var så brukar jag oftast ha rätt lätt att släppa filmerna sen efteråt, eller jag kanske inte skulle kunna somna direkt efter en skräckfilm eller typ stå och duscha i mörkret efter en skräckfilm.. I för sig var det ett rätt dåligt exempel, för hur ofta duschar man i mörkret?! Min ni fattar vad jag menar..

Sen efter denna dumma handling så försökte jag lugna mina nerver med lite coca-cola och plockgodis.

Skabblande nr 2: Plockgodis är egentligen jätte jobbigt. Nu tänker alla ''Är hon så lat att hon inte orkar stå och plocka godiset själv?!''. Men neeej, jag är inte så lat, men jag måste stå och läsa vad det är i varenda jävla godissort, eftersom jag är ''MJÖLKALLERGIKER'', yiiiippie.. Eller inte! Så det tar typ dubbelt så långt tid för mig att köpa plockgodis som de gör för en ''icke mathandikappad människa''. Plus man vill inte veta vad som är i godiset man äter, jag upprepar MAN VILL INTE VETA! Godis är underbart gott och jag älskar godis, därför bör innehållet vara för evigt hemligt!

Sen märkte jag att Scooby Doo gick på tv och jag blev helt överlycklig! Så jag gjorde en liten glädjedans, det är inte så mycket av en dans, mer skutta omkring och göra den ökända ''slap you ass dance''... Tolka det där precis hur du vill!

Skabblande nr 3: Jag kommer ihåg när jag var lite och vi brukade kolla på Scooby Doo (med vi menas jag och en gammal kompis). Vi kollade på den filmen ett antal gånger och sen brukade vi leka att vi var Scooby Doo gänger (aka mysterie gänget), och jag ville alltid vara Shaggy och min kompis var Daphne, om jag inte minns fel.
Komiskt nog kom jag ihåg rätt så mycket av filmen när jag satt och kollade igår, det var ändå ett rätt bra tag sen jag såg den.

Oj, känns som att det här blev långt och säkert ganska ointressant, men jag skriver ju mest för att få skriva av mig lite. Så det är väl antagligen rätt självklart att det kommer bli långt? Jag har mycket att säga och mycket att skriva antar jag! Och ingen är tvingad till att läsa så *BAM*

Harre gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar