torsdag 8 mars 2012

Internationella kvinnodagen.

Det är en jätte viktigt dag, men jag måste vara helt ärlig.. Jag kan inte säga att jag direkt ''firar'' den. Uppmärksamar den absolut! Men annars tänker jag inte så mycket på den.
Men idag tänker jag minsann hedra kvinnor! Jag bloggar ju om oss (oss? räknas jag som kvinna? bra fråga..).

Jag tänker börja med att säga det klyschiga ''Det är inte lätt att vara kvinna i dagens samhälle.''
Men jag menar inte att det är lätt att vara kille heller! Antagligen är det precis lika svårt att vara kille som att vara tjej, men jag tänker inte skirva om det.
MANSHATARE!
Nej, jag hatar verkligen inte killar! Jag snarare älskar dem, jag vill inte ens föreställa mig en värld utan killar. Dem är underbara på många, MÅNGA  sätt!
Men jag tänker inte skriva om dem idag eftersom att: 1. det är internationella kvinnodagen, ska jag då skriva om killar?!
Och nr 2. jag kan ju inte skriva om hur det är att vara kille, jag vet inte hur det är, för jag har aldrig testat!
Så jag håller mig till ämnet jag faktiskt kan skriva om!

Så varför är det inte lätt att vara kvinna då?
Det finns såklart många olika syner och tankar om detta antar jag.. Så det beror helt på vems ögon man ser det hela ifrån!
Men jag tror att kvinnor sätter väldigt höga krav på sig själva. ''NEJ, DET ÄR INTE JAG SOM SÄTTER HÖGA KRAV PÅ MIG SJÄLV, DET ÄR SAMHÄLLET''.
Självklart finns det krav som ställs på dig hela tiden i samhället, men den som sätter högst krav på dig är DU! Du kan vara en riktigt hemsk människa, mot dig själv!
Vi vill bli omtyckta, vara snygga, populära, framgånsrika och kanske viktigast vi vill vara den ''perfekta kvinnan''.

Så hur är då den perfekta kvinnan?
  • Sköt skolan, plugga mycket och få höga betyg, helst högst!
  • Ha ett bra jobb. Tjänna mycket, för pengar kan ju köpa oss lycka. Helst ska du kunna skryta om ditt jobb, men du gör det inte för om du skryter är du en BITCHIG SKRYTMÅNS!
  • Träffa alla dina vänner, så ofta du kan. Man ska ju vara social!
  • Festa! Man vill ju vara den roliga fest-tjejen.
  • Man ska dricka. Inte för lite - för då är du tråkig. Men inte för mycket - för då vill ingen ha dig!
  • Träffa en kille, flirta och var noga med att du får en pojkvän. För du är ju inte riktigt hel utan en pojkvän?
  • Ha snygga kläder. Du ska ju hänga med i ''dagens stil'' men samtidigt ha en touch av dig själv i ditt klädval.
  • Ha en snygg frisyr. En som är ''så idag'', men som passar perfekt till ditt ansikte.
  • Var snygg sminkad, men var försiktig så det inte blir för mycket - du vill väl inte se ut som en clown heller?!
  • Ha ett snyggt hem och städat, inget får ligga på ''fel-plats''.
  • Ha en snygg kropp. Du vet, var smal, men inte för smal - för vilken kille vill ha ett skelett?
  • Snygga bröst. Stora - men inte opererade för det är inte snyggt!
  • Snygg rumpa, snygga ben, snygga armar, snygg mage, snygg nästa, fint leende, fina ögon, fina fingar och glöm inte en fin lilltå!
  • Skaffa tid för dig själv, för du vill väl hinna hitta dig själv?
  • Glöm inte att träna. Du vill väl ha en snygg kropp?
  • Pedikyr och manikyr.
  • Lukta alltid gott, till och med efter att ha tränat!
  • Var alltid glad, ingen vill höra om dina problem ändå!
  • Ha inte mens, och om du har det prata inte om det. FÖR DET ÄR FAKTISKT ÄCKLIGT!
  • Var alltid snygg! När du tränar, vaknar, somnar, dansar, städar, lagar mat, ALLTID!
  • Spela inte svår flirtad, men var inte för lätt heller!
  • Var inte blyg, men prata inte alldeles för mycket!
  • Var bra i allt, JA, I ALLT!
  • Och viktigast av allt du får inte misslyckas!
Och det här mina vänner, är omöjligt!
''INENTING ÄR OMÖJLIGT!''
Brukar tycka att man ska tänka positivt och säga att ''ingenting är omöjligt''.
Men det finns en sak som jag kan erkänna som omöjligt. Att vara perfekt. För en perfekt människa existerar inte och kommer aldrig att göra det.
VARFÖR SÄTTER VI DÅ DESSA OVERKLIGT HÖGA KRAV PÅ OSS SJÄLVA?!
Och jag är då inte bättre, jag gör det själv!
Men det är det slut med nu!

Gör som jag! Säg till alla de höga kraven att KYSSA DIN SNYGGA, SMALA, FETA, KURVIGA, HÅRIGA, AWEOSM,E GOA, MYSIGA, STINKANDE, OTROLIGA OCH OH SÅ SEXIGA RÖV!

Och var den operfekta kvinnan. Det tänker jag vara och jag tänker vara en stolt operfekt kvinna, SÅ DET SÅ!

LÄNGE LEVE OPERFEKTA KVINNOR!

Och var stolt över att du är en kvinna och hedra de starka kvinnorna som du har i ditt liv på den internationella kvinnodagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar