tisdag 13 mars 2012

Sittkissande, hårig och VEM BRYR SIG?!

Visst är det så viktigt att raka armhålorna och benen?!
Är det inte oerhört äckligt annars?
NEJ, MAN MÅSTE INTE RAKA SIG OM MAN INTE VILL DET!

Hur kunde det bli en snackis av att en tjej stod i melodifestivals publiken och rakat sig i armhålan? Seriöst, jag kunde då inte bry mig mindre om hennes håriga delar!

''Men om du inte bryr dig varför bloggar du om det då?''
Jag bryr mig inte om hennes håriga delar, det är fullständing ointressant.
Däremot är det intressant att så många människor reagerade på det. Det är intressant att det skapade en diskussion mellan människor.

Jag tycker att har man lust att raka sig, vart man nu kan tänkas raka sig, så kommer man antagligen göra det. Och om man inte vill göra det, då skiter man nog i det?
DET ÄR JU 2012, DÅ SKA MAN VÄL KUNNA GÅ RAKAD ELLER ORAKAD OM MAN KÄNNER FÖR DET?!

Jag älskar argumentet: ''MEN DET ÄR FAKTISKT ÄCKLIGT ATT INTE RAKA SIG PÅ BENEN OCH UNDER ARMARNA OCH SÅDÄR!''
Jaa, jätte äckligt.. SNARARE NATURLIGT!
Seriöst, hur många har inte hårväxt i armhålor/ben? De flesta har det, och ja, de flesta tjejer rakar bort det. Men det är ju naturligt att ha hår under armar och på ben. Undrar hur många som rakade sig under stenåldern?! Var alla människor äckliga då?

''Du är säkert en sån där som inte rakar sig då om du sitter och tjabbar om det!''
För allas information rakar jag mig, för att jag tycker det känns mer behagligt. Däremot är det viktigaste i världen inte att raka sig! Och jag har inget emot att man inte gör det!
SÅ DET SÅ!

Sen gillar jag hur tjejer som tycker att man inte ska behöva raka sig säger:
''OM JAG SKA RAKA MIG, SÅ SKA FAN KILLARNA OCKSÅ GÖRA DET''
Jaha, så vadå du ska tvinga din kille att raka sig? Jag tycker att killar ska ha lite hår, annars är de ju inga män? Skämt åsido, samma sak där, vill en kille raka sig, så gör han det.. Har han ingen lust så skiter han nog i det, OKEJ?!

Det är varken fel att raka sig och det är heller inget fel på att skita i det.
Man kan heller inte säga att man tycker det ska vara lika för killar och tjejer, ALLTID! Visa saker, klart (t.ex. lika lön).

Det finns några få saker som jag kan tycka är orättvist mellan killar och tjejer:
1. Varför måste tjejerna ha mens?
2. Varför slipper killarna trycka ut ett barn?
3. VARFÖR FÅR INTE JAG HA MÖJLIGHET TILL ATT STÅ OCH KISSA?

Jag kommer skriva mer om 3:an i ett följande blogginlägg (kanske) ;)

Tänker avsluta med att säga, sluta lägga energi och tid på om det är rätt att inte raka sina armhålor. Om ni la ner lika mycket tid på viktigare frågor (det mesta är viktigare men t.ex. miljöfrågor, hur ska vi förhindra svält/krig/konflikter/våldtäkter m.m) så hade vi kunnat leva i en bättre värld idag.
Men vill du leva i ett ointelligent liv där armhår och utseende betyder allt och där vi inte lägger ner tid på viktiga frågor... SÅ FORTSÄTT SÅHÄR DÅ FÖR ALL DEL!

Harre gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar