fredag 9 mars 2012

Skämmas, vara glad, tänka och allt sånt där.

Fredag eftermiddag och här sitter jag för en gångs skull i gamla hemma och skriver.
Åkte hit hyfsat tidigt imorse (vid 10.00, så inte så tidigt kankse?)..
Ska nämligen ha lite av ett släktkalas här idag..

Skabblande nr 1: För att fira sin födelsedag är ju så viktigt, eller?
''DET ÄR KLART DET ÄR VIKTIGT ATT FIRA ATT MAN FYLLER ÅR''.
För dig kanske det känns viktigt. För mig känns det ungefär lika viktigt att fira sin födelsedag som att man '' Äntligen bajsat igen efter flera veckors förstoppning''..
''MEN SÅ DÄR KAN MAN VÄL INTE SÄGA?!''
Klart man kan, det är ett fritt land, alltså har jag rätt att tycka att det är viktigare att fira bajs än sin födelsedag!
Jag hatar att få presenter, JAG VILL HÖGST HA EN KRAM!
Varför ska folk ge mig saker? Jag har allt jag behöver, okej? Gör något vettigare för dina pengar än att slösa det på mig!
Antingen på dig själv ''gör dig själv glad, så blir jag glad''. Jag lovar att jag kan bli lika glad av att du sitter leende än för någon sak.
Eller ännu bättre skänk pengar till någon som behöver de på riktigt (för jag behöver inte mer än vad jag har!), du får själv välja vart du vill skänka det!

Men jaja, eftersom att jag då gör ''så som man ska göra'', så ska jag alltså fira detta. Och okej lite för att jag inte tror att min familj skulle tillåta mig vägra till släktkalas heller..
Men men, det blir nog bra.


Igår städade jag lite (okej jag diskade lite och plockade bort disk från bordet och så, det är städa för mig!).. Eftersom att vår hyresvärd igår var nere och skällde lite på hur stökigt vi har det, jag förstår honom.. VI BOR I EN SVINSTIA!
Men jag vilade på mitt rum och när jag hörde att min korridorsvän fick en utskällning gick jag inte direkt ut och bara: ''Nej, men du.. Han ska väl inte få all ära för nedstökandet? Jag var också med och hjälpte till.'' och sen ler jag ett reklam leende och ger tummen upp.
Nej jag gömde mig på mitt rum tills han gått.
Då fick jag dåligt samvete, så bestämde mig för att städa bort skuldkänslorna... Så det gjorde jag, DET FUNKADE! SKULDKÄNSLORNA *BAAAM* FÖRSVANN!

Harre gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar