fredag 1 juni 2012

Att konfrontera.

"Du måste konfrontera din ätstörning"

URSÄKTA?!

  • Att berätta för någon om min ätstörning?
Nej det var nog ätstörningen som vill det. Jaa, den skrek "Jaaasmine berätta om mig, så att du kan bli av mig sen"?!
  • Att söka hjälp på ABC?
Nej det var nog ätstörningen som ville att jag skulle ta hjälpen för att komma närmare friskheten?
  • Att gå till dagverksamheten varje eviga dag?
Nej men det är nog ätstörningen som tycker att jag ska gå dit och få hjälp med tankar och mat?!
  • Att äta efter den där matlistan, fast att det betyder att öka portionerna väldigt mycket för min del?
Nej, men det är nog ätstörningen som vill att jag ska äta mer.
  • Att dricka dem där näringsdryckerna, fast jag får en hemsk ångest av dem?
Nej men det är nog ätstörningen som vill att jag sak dricka dem, för den gillar ju saker som är proppade med kalorier?!
  • Att kämpa för att gå upp i vikt?
Nej men det är nog ätstörningen som tycker att det var dags att gå upp lite?
  • Att låta bli att träna så mycket
Nej men det är nog ätstörningen som tycker att det är dags för min kropp att vila lite.
För ätstörningen bryr sig så mycket om min kropp och mig.

OSV....

Vet du vad?
DU KAN INTE SE KAMPEN SOM JAG GÖR INOMBORDS.
DU KAN INTE SE DE STEG JAG SAKTA MEN SÄKERT TAR MOT DET FRISKA OCH FRIA LIVET.
DU KAN INTE SE HUR MYCKET TANKAR JAG GÅR EMOT VARJE DAG.
DU KAN INTE SE HUR SVÅRT DET ÄR!

Jag går emot de ätstörda tankar VARJE DAG! FLERA GÅNGER OM!
Såklart gör jag misstag och fel ibland. MEN JAG ÄR VÄL BARA MÄNSKLIG!

Först blev jag ledsen och sårad över denna kommentar.

Men sedan tänkte jag att:
Vet du hur mycket jag bryr mig om din kommentar?

5 kommentarer:

  1. Hahah människor som säger sånt ser inte kampen vi går igenom. Att man varenda minut måste stå emot Anas röst.
    Det är samma sak som att folk säger "bara ät, det kan inte vara så jävla svårt".

    Hum ville egentligen bara säga att jag beundrar dig enormt och att din blogg är otroligt inspirerande.Tack.

    SvaraRadera
  2. Klart man bryr sig! Det skulle jag med gjort, tycker inte om när folk kommenterar och inte har en blekaste aning om hur det är. Dock vet jag inte det själv, men jag lider verkligen med sånt

    Sv: Åhh taackkk, morsan är emot sånt, det gör att jag alltid mår dåligt av att tänka på det... Men men man ska aldrig ge upp sina drömmar!

    Vad ska du göra i sommar finadu? :) Kramisar (Förlåt för segt svar!)

    SvaraRadera
  3. Sv: Det blir ungefär likadant! Måste också plugga eftersom mer än hälften av min skoltid gick åt att jag var sjuk/inte orkade gå dit... Mycket blev upp och ner detta år!

    Vad ska du göra i veckan som kommer? :) kramis

    SvaraRadera
  4. Först vill jag säga att din blogg är så himla bra! Tack för att du skriver så fint och peppande (på ett bra sätt).

    Men jag har ett par frågor, hoppas det är okej att fråga. Hoppas du svarar.
    1. Hur ser din "matdag" ut?
    2. Dricker du näringsdryck?
    3. Hur mycket ska man äta på varje måltid?

    Kramar till dig!

    SvaraRadera
  5. det är ingen som kan se kampen om man inte har gått igenom det själv. det är så faktiskt! det spelar nog ingen roll hur mycket man försöker skrika ut, jag tror inte att det är lätt att inse tyvärr..

    SvaraRadera