söndag 3 juni 2012

Musik. Underbar musik som får mig att kämpa ännu lite mer.

Lite tips på låtar som jag brukar lyssna på när det känns som att jag vill ge upp.
Alla (vissa gör) låtarna handlar såklart inte om att bli fri från en ätstörning, de har inte ens med ätstörningar att göra..
Men ändå, låtarna peppar mig till att kämpa fast allt känns skit.

Sinplus - Unbreakable (personlig favorit)

Matt Nothonson - Little victories

Sheryl Crowe - I shall believe

Silverchair - Straight lines

Jack's Mannequin - Into the airwaves

Tracy Chapman - Change

Stacie Orrico - Dear friend.

Beth Hart - Learning to live

Serenades - Miracles

Jonny Diaz - More beautiful you.

Three days grace - Never to late

Matisyahu - One day

Natascha Bedingfield - Recover

Maria Mena - This too shall pass

Queen - I want to break free

Lenny Kravits - Fly away

Tom Petty - Learning to fly

Backyard Babies - Fuck of and die

Thomas Stenström - Full av liv

OneRepublic - Good life

The Beatles - Here comes the sun

Hair - I got life

Stein Ingebrigsten, Gro Annita Schonn - I see a star

The proclaimers - I'm on way

Boys like girls - Go

Jessie J - Who you are

Papa Roach - Done with you

Avril Lavigne - Keep holding on

Icon for hire - Fight

Francesca Battesteli - Free to be me

Gyroscope - Baby I'm Getting Better.

Orianthi - Courage

Caitlyn Smith - Crushes and created

Shaggy - Hope

Natascha Bedingfield - Try

Natascha Bedingfield - Unwritten

Shannon Noll - Lift

Regina Spektor - Better

Yves Larock - Rise up!

Israel Kamakawiwo'ole - Over the rainbow

Donavon Frankenreiter - Free

Nil Lara - I will be free

Enigma - Return to inocence


Det här bara några av låtarna, om jag skulle skriva ner alla låtar som peppa mig till att fortsätta kämpa - ja då skulle det här inlägget bli otroligt långt.
Men det en blev en del. Lyssna och njut!

KRAM!









4 kommentarer:

  1. SV: Ja, man får försöka se vilka fördelar det finns med ett liv utan en äs. Men jag är övertygad om att du klarar det! Då jag läser det du skrivit på din blogg så verkar du vara en enormt stark tjej!

    Och tack för låttips, ska sätta mig ner och lyssna igenom din lista. :)

    SvaraRadera
  2. Tack för låttipsen fina du!
    Jag har lite frågor och önskemål.

    1. Kan inte du visa din matdag i bilder någon gång?
    2. Kan inte du skriva ett inlägg om lögner ätstörning säger kring mat?
    3. Hur lång är du?
    4. Har du en lista på förbjuden mat, som din ätstörning gjort?
    5. Hur kan du vara så stark? Du verkar aldrig ens fundera på att ge upp? Bli du aldrig trött, omotiverad, ledsen osv? Är du alltid stark?

    Kramar <3

    SvaraRadera
  3. Sv: Ja fy fasen vad man blir irriterad! Vem är dom att uttala sig om det liksom? Sen när blev dom läkare?!

    Tack fina du för att du alltid stöttar med dina ord <3

    massa kramar!

    SvaraRadera
  4. Kul med alla låtar förresten, ska ta och lyssna igenom dom! :D

    SvaraRadera