lördag 11 augusti 2012

A body.

Jag har en kropp.
Och du har en.
Och snälla människor, berätta inte för varandra vad som är "rätt" att göra med kroppen.

Man kan vara smal.
Älskat fläsk och fett. GRR!
Jag har en kropp, och den är bara MIN!

Den här kroppen kanske har hår.
Eller kanske är den helt fri från hår?
Det är helt enkelt inte ditt problem.
Jag har RÄTT att vara mig!
Ingen har rätt att döma mig.
Ingen har rätt att ge order om hur min kropp ska se ut!
INGEN!

Älska din kropp.
Jag ska älska min!
För alla kroppar är vackra.
Och min är min egen att älska och avguda!

1 kommentar:

  1. Du är så underbar fina du.
    Men skulle inte du kunna skriva din historia genom äs? (Jag vet att du har gjort det innan men lite mer detaljer? Inte vikt eller så men mer detaljer om varför osv?)

    Kramar <3

    SvaraRadera