torsdag 16 augusti 2012

DU är värd det!

Ibland är livet sämst!
Ibland är livet så hårt att du tror att du inte orkar/klarar mer.
Ibland är livet så sorgset att allt du vill göra är att gråta.
Jag vet!

Men till stor del är livet underbart!
Men till stor del är livet glädjefullt och allt du vill göra är att le.
Men till stor del är livet fint och allt du vill är att leva det fullt ut.

Ibland måste man bara försöka se det så positivt som det går.
Ibland måste man hålla ut.
Ibland måste man pusha sig själv igenom en svår tid.

Varför?
För att livet är värt det.
Du är värd det.

Du är värd det.

3 kommentarer:

  1. En person som kunde älskat dig16 augusti 2012 kl. 20:06

    Varför förstöra dig med att gå upp massor i vikt, när du är så mycket finare som smal?! Du är finast när du är som smalast och typ ser anorektiskt ut, då hade jag helt klart velat ha dig!

    Så hur vågar du förstöra dig själv med mat som får dig att gå upp i vikt? MEd godis?! Med läsk?! Snälla gå inte upp mer i vikt!

    SvaraRadera
  2. (Måste bara börja med att kommentera kommentaren ovan - WHAT?! Vad är det för en bitter människa? Förmodligen är hen avundsjuk på dig för att du är en sådan fantastisk, fin och charmig person.)

    Jag hittade just hit din blogg. Jag har läst igenom den litegrann och jag är SÅ GLAD att jag hittade hit! <3 Jag har själv väldiga problem med maten och med min vikt. Du vet, det ständiga kaloriräknandet, ångesten över siffran på vågen, isolera sig och inte göra annat än att tänka på mat hela dagarna... Och du får mig att öppna mina ögon. Och får mig att fundera på om ett liv utan ätstörningar nog är värt att välja ändå... Tack för att du bloggar om det här. Jag kommer att följa din blogg, du verkar vara en helt underbar person och du kommer att bli frisk. <3

    SvaraRadera
  3. Det är fascinerande hur svårt vissa människor har att ta att det går bra för andra, hur givande de kan tycka det är att försöka få någon annan att må dåligt.. Ja jag undrar vad det är för en människa som kommenterade sådär ovan, om det är en ätstörd person som inte kan ta att det går bättre för dig, att du tar dig ur den? eller bara någon random människa som får en kick av att såra andra. lyckligtvis tror jag ju inte att du tar åt dig, men jag blir ändå arg. det är så typiskt, personen är såklart anonym för den kan ju inte stå för vad den skrivit.. arrgghh. menmen. du är fin och stark och underbar och en förebild! OCH tack så mycket för tipset om bloggen bodypalace, kändes fint att lägga till den i bloglovin, där det förr mest bara fanns pro ana-bloggar...

    KRAMAR

    SvaraRadera