onsdag 29 augusti 2012

Jag orkar inte!

Först och främst ni som är anonyma och slänger in onödiga och ganska ointelligenta kommentarer. Allvarligt talat, jag tycker synd om er.
1. Ni har inget liv, eftersom tydligen inte tycker om mig men ändå er tiden att läsa/kolla och berätta hur dålig jag är?
2. Ni vågar stå för det ni säger - FÖR NI ÄR ANONYMA. Stå för fan vad du säger, skriv hellre då "Bosse" (om ni nu heter det) och liksom visa att det är DU som skriver och tycker.
Eller vågar du inte stå för åsikt men *BUHUUUHU*...
3. Kolla gärna lite mer än ett inlägg innna  du dömer mig.

T.ex. den kommentaren

ANONYM
Claraslife.devote.se Du har ju snott hela hennes koncept!! Trisst

Svar
Hej kära anonyma!
Innan du skrev till mig visste jag inte att bloggen "claraslife.devote.se" fanns. Jag visste heller inte att hon gjorde videobloggar. Men visst jag har härmat någon som jag inte visste existerade, för en anonym person på internet säger OCH DÅ MÅSTE DET JU VARA SANT?

Förklara gärna hur jag har tagit hennes koncept?
För jag kollade hennes blogg och ett videonlägg igår när du hade kommenterat.
1. är det för att jag bloggar? (för då har måånga tagit en hennes koncept).
2. är det för att jag har gjort viedoinlägg? (för då är det ju bara jag som härmat hennes koncept)
3. För att jag prata/bloggar om det som faktiskt för mig?! (jaa det får man bara föra om man är hon!)

Så vitt jag såg så skrev hon inte - videobloggade inte om något jag gjort? Jag bloggar om min kamp emot en ätstörning, och jag försöker peppa andra till att våga kämpa och bli friska. FÖR DET ÄR NÅGOT SOM ÄR VIKT FÖR MIG!
Och så vitt jag såg var det inte vad claraslife.devote.se gjorde?
Och jag har inget emot den bloggen, jag kollade och den verkade väl trevlig och hon verkade vara en go tjej.

Men varför skulle jag härma henne när jag kan vara mig själv? När jag har annat som jag tycker är viktigt att prata och skriva om?

Kul att du slängde inte kommentar och ha en fortsatt trevlig!

4 kommentarer:

  1. "If someone has something bad to say about you, it's propably because they dont have nothing good to say about themselves"

    Älskar din blogg, rock on!!!!! =)
    Kram Kram

    SvaraRadera
  2. Har sett andra taskiga kommentarer på din blogg och det är bara sorgligt. De negativa kommentarerna jag hittills läst stämmer inte alls så vad du än gör. Ta inte åt dig.
    Antagligen så är det antingen någon som är väldigt avundsjuk på dig eller så är det någon/några som sitter och skriver elaka saker för att de inte har något annat att göra eller för att se din reaktion. Jag tycker inte ens att du ska ta dig tid att svara på de kommentarerna för det är de inte värda. Försök att bara ignorera dem för jag tror att de tycker att det är kul när du svarar tillbaka. Du behöver inte känna att du måste försvara dig mot de patetiska människorna för jag tror inte att någon här håller med om ett ord av vad de skriver.

    Ta åt dig allt positiva folk skriver och ignorera det negativa för det stämmer ändå inte.

    Jag tycker att du verkar vara en underbar människa så låt ingen trycka ner dig.

    SvaraRadera
  3. Nej, ta inte åt dig av dummisarna! Tycker också att du ska ignorera dem. Du är så himla bra och du påverkar mig i positiv riktning varje dag när jag går in här och läser :) <3

    SvaraRadera
  4. Svårt att bara strunta i sådana där idioter, men försök att inte ta åt dig. Jag själv har följt den där Clara ett tag och jag tror att just den kommentaren beror på att många blev förälskade i henne under en natt (det vill säga med ett videoinlägg som handlade om must) och glorifierar henne nu. Men du vet hur småbarn är med sina idoler - det är bara idolerna som kan göra saker och som får göra saker. ;-)

    SvaraRadera