söndag 9 september 2012

Inte en bra dag.

Ångest.
Från tårna upp till knoppen.
Det känns i hela kroppen.

Idag är jag inte den positiva och glada Jasmine. Idag är jag negativ och tråkig.

Ibland har man dåliga dagar. Dem kommer och går.
Man kan inte alltid vara glad. Livet funkar inte så.

Ett prat om att nummret läkaren satt som hälsosam vikt och hälsosamt bmi tydligen var alldeles för litet, inte i mina tankar kanske.
Men ett par tjejer (underbara tjejer som jag verkligen inte är arg på för det) tyckte det var alldeles för lite. Och tydligen räknas det fortfarande som en anorektisk vikt/ett anorektiskt bmi.
Jag vet inte. Jag vet verkligen inte..
Det kändes som hela jag föll samman lite grann. Jag kände mig misslyckad..
Dumt? Ja rätt så...

Sen sitter jag och är lite rädd. Rädd för vad?
För att bli sårad. För att ännu en gång bli sårad av ett svin.

Ångest ångest ångest.

Ångest och Anorexi, snälla dra åt HELVETE!


Imorgon är en ny dag - en bättre dag!
Tror nu inte att jag ger upp - det skulle jag ALDRIG göra.
Livet är fortfarande det jag kämpar för. Jag ska bli frisk oavsett allt det här.
För jag vill och jag vet att jag kan!


2 kommentarer:

  1. Du är bra precis som du är Jasmine <3

    SvaraRadera
  2. you can do it!!!!! försök att inte tänka så mkt på just siffran, utan fortsätt som du gjort så kommer det lösa sig av sig självt till sist. Du är så himla bra på att inspirera måste jag säga! Och så himla tuff som vågar blogga öppet om ett sånt här problem. Bamse kram

    SvaraRadera