söndag 7 oktober 2012

Jag vill.

Jag vill må bra.
Jag vill vara lycklig.
Jag vill känna glädje.
Jag vill behandlas som alla andra.
Jag vill vara frisk.
Jag vill leva livet.
Jag vill vara jag.

Jag vill inte planera min dag efter att jag har en ätstörning.
Jag vill att man ska lita på mig när jag säger att jag ätit ordentligt idag.
Jag vill inte höra orden "Du är faktiskt sjuk"
Jag vill inte höra "Men du är ju så smal"
Jag vill inte bli tillsagd, men ta liiite till när jag redan ätit ordentligt.
Jag vill inte behöva tänka på mat dygnet runt.
Jag vill inte att människor ska vara oroliga för mig.

Jag vill få utvecklas.
Jag vill får växa upp.
Jag vill visa att jag kan.
Jag vill att folk ska tro på mig.

Jag vill slippa att känna mig nere.
Jag vill se det ljusa i livet igen.
Jag vill slippa ha det där tankarna om att jag inte duger.

Jag vill ha en kram.
Jag vill vara älskad av mig själv.
Jag vill vara älskad av andra, jag vill våga se att andra älska mig.


Jag vill bara vara jag.

1 kommentar: