fredag 9 november 2012

Hit me with your best shot.

Det är slut.

Det är inte jag. Det är du.

Jag vill inte ha dig här längre.
Jag vill inte höra ditt viskande i mitt öra.
Dina dömande och elaka ord.

Jag vet att du varit här länge nu. För länge.
Men det är dags för mig att göra något vackrare nu.

"Jaså vadå?"

Leva. Och allt det nu innebär.

När du kom hit var jag en osäker och ledsen människa. Trodde inte jag skulle klara livet.
Men nu vet jag att jag är starkare, större och bättre än vad jag vågade se.

"Ingen tror att du klarar det"

Jo, jag. Men jag tror inte bara, jag vet.

Jag behöver inte tryckas ner av dig längre.
Så. Gå. Och. Gräv. Ner. Dig.

"Jag tänker inte gå så lätt, du kommer inte klara dig utan mig"

Jaså? We will see about that!
Jag är redo att kämpa för min egen skull och för livets skull!


Tumblr_lc5jji1gtq1qbx0yzo1_500_large
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar